Для ефективної реалізації виховного процесу в школі організовано роботу методичного об’єднання класних керівників, на засіданнях якого розглядаються актуальні питання виховної роботи. Проведення засідань сприяє підвищенню теоретичного рівня педагогічних кадрів, розширенню їхнього світогляду, допомагає отримати необхідні знання для втілення інноваційних особистісно зорієнтованих виховних технологій, впроваджувати активні форми і види діяльності, сприяє запровадженню інтерактивних методик у виховний процес.
Методичне об’єднання класних керівників працює над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах: виховати громадянина-патріота, формувати громадянську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові самовіддано захищати і розбудовувати її як суверенну, незалежну, демократичну, правову і соціальну державу, виробити імунітет до негативного впливу соціального середовища.
В основу навчально-виховного процесу школи покладена виховна проблема «Створення ефективної системи виховної діяльності з метою формування ціннісного ставлення особистості до соціального і природного довкілля та самого себе». Виховна робота класних керівників планується на основі Законів України «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Конвенції про права дитини», «Концепції громадянського виховання», «Національної доктрини розвитку освіти», «Декларації прав дитини», «Концепції національно-патріотичного виховання», наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, яким затверджено «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». Вся робота класного керівника спрямована на формування загальнокультурних і національних цінностей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, природи, мистецтва, самої себе.
Методичну роботу з педагогами-вихователями сконцентровано на вирішенні питань: вивчення історії рідного краю, ознайомлення учнів з культурною спадщиною українського народу, з народними традиціями формування в учнів кращих якостей національного характеру, виховання громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та навчально-виховному процесі. ЇЇ побудовано на основі системного підходу та принципів неперервної освіти педагогічних працівників, на діагностичній основі, глибокому вивченні та аналізі результативності виховного процесу і рівня вихованості учнів, рівня професійної підготовки педагогів-вихователів.
Планування методичної роботи здійснюється на діагностичній основі, мета якої – виявлення недоліків у практичній діяльності кожного педагога та в розкритті основних шляхів їх подолання й запобігання їм. Під час діагностики враховуються виступи вчителів на педагогічних радах і засіданнях творчих об'єднань, батьківських зборах. Це допомагає виявити рівень теоретичних знань класних керівників, уміння застосовувати їх у різних ситуаціях, здатність обстоювати, аргументувати свою точку зору. Водночас учителі постійно працюють над підвищенням рівня психологічної готовності до педагогічної взаємодії з учнями. Саме тому здійснюється система заходів, яка сприяє становленню вчителя як суб'єкта педагогічної взаємодії в умовах особистісно зорієнтованого виховання, впровадження досягнень гуманістичної педагогіки і психології в практику роботи сучасних навчальних закладів.
Головні зусилля зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу. Під час діагностики класних керівників виявлено:
Протягом минулого навчального року проведено чотири засідання методоб’єднання класних керівників за темами: «Удосконалення виховної системи школи», «Основні педагогічні проблеми виховання учнів у сучасний період», «Інноваційні технології виховного процесу», «Формування у школярів високої громадянської активності та національної свідомості». Класні керівники підвищили свої фахові компетентності шляхом самоосвіти і завдяки опрацюванню нормативно-правових документів, методичних рекомендацій. На засіданнях методичного об’єднання обговорено напрямки правового виховання, систему роботи з попередження правопорушень, вивчення особистості важковиховуваних школярів, напрямки національно-патріотичного виховання в сучасній школі, громадянське виховання підлітків. Особливу увагу заслуговує активне впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій. Інноваційні технології стимулюють та активізують діяльність учнів (метод проектів, дослідницька робота, метод рольової гри, використання електронних презентацій). Головне – це діяльність, спрямована на розвиток творчих здібностей учнів, виховання патріотичних та інтернаціональних почуттів, формування вмінь і навичок толерантного спілкування, стимулювання пізнавального інтересу до мови, історії, літератури, культури. В інноваційній діяльності школи активно застосовуються сучасні форми і методи роботи класних керівників: проектні майстерні, презентації усних журналів, ігри-змагання, ситуаційно-рольові ігри, реалізуються цільові програми.
Класними керівниками проведено анкетування з учнями на визначення рівня вихованості . Анкети та критерії рівня вихованості розраховані для учнів 1-2 класів, 3-5 класів, 6- 9 класів та 10-11 класів. Кожен учень класу оцінював прояв основних показників вихованості: допитливість, працьовитість, дбайливе ставлення до школи, до природи, ставлення до самого себе, ерудиція, естетичні смаки. Середній бал є умовним визначенням рівня вихованості. Якщо середній бал дорівнює: 5 – 4,5 – це високий рівень вихованості; 4,4 – 4,0 – хороший рівень; 3,9 – 2,9 – середній рівень; 2,8 – 2,0 – низький рівень.
Велика увага приділялася молодим класним керівникам. Їм надавалася допомога щодо планування виховної роботи з класом, про вибір форм і методів роботи з учнівським колективом, організація самоврядування в класі, практичні поради психолога.
Психологічний супровід виховного процесу здійснювали практичний психолог Келя Л.Г.та соціальний педагог Рускан М.В.. Вони надавали класним керівникам рекомендації щодо покращення психологічного клімату у класі, ознайомила з виховним впливом на прояв агресивності у дітей. Значну увагу було надано роботі вчителів з психологічного тестування учнів.
На засіданнях методичного об’єднання вивчався педагогічний досвід класних керівників школи: Балан М.Г. «Взаємозв’язок учнів, учителя, батьків на основі співробітництва» та Сіротян Ю.О. «Виховання свідомої дисципліни, згуртування дитячого колективу».
Високий рівень виховної роботи з учнями показали класні керівники: Паладій С.Л., Шкепу В.Л., Рускан М.В., Рускан Д.А., Криган Л.Г.. Вони творчо підходили до організації і проведення різноманітних виховних заходів, активно використовували сучасні форми організації виховної діяльності з учнями, постійно співпрацювали з шкільним психологом.
Однією з основних проблем у виховній роботі з учнями є налагодження індивідуального підходу до кожної особистості, розвиток творчого потенціалу дитини та профілактична робота, спрямована на правовий аспект у вихованні учнів, схильних до правопорушень. Адже кожна дитина – це особистість. А кожна особистість потребує творчого підходу, великого терпіння і любові з боку вчителя, вихователя. Тільки при такому підході до справи є шанс розкрити і розвинути усі кращі сторони чутливої дитячої душі, творчого потенціалу дитини.
Класними керівниками та соціальним педагогом у школі систематично проводилась профілактична робота з питань попередження негативних явищ в учнівському середовищі. Подолання злочинності серед неповнолітніх є одним з найважливіших завдань педагогічного колективу школи щодо формування здатності протидіяти проявам аморальності, антигромадської діяльності, правопорушень. Для попередження негативних проявів серед неповнолітніх у школі створено внутрішньошкільний облік учнів, які вчинили злочини та правопорушення, а також потребують посиленого контролю. Порівняно з попередніми роками кількість учнів, що перебувають на внутрішньошкільному обліку зменшилась. На даний час на обліку знаходиться 5 неповнолітніх. Ведеться соціально-педагогічний супровід . Завдяки цілеспрямованій роботі класних керівників та соціального педагога і практичного психолога школи знижується кількість учнів, які перебувають на обліку у зв'язку з порушенням дисципліни.
У 2015/2016 навчальному році робота всіх вчителів повинна бути направлена на попередження правопорушень та злочинів серед неповнолітніх, слід посилити превентивну роботу з неповнолітніми та їх батьками.
Виходячи з вище сказаного, роботу методичного об’єднання класних керівників за минулий навчальний рік вважати не належному рівні. У наступному навчальному році особливу увагу всім педагогічним працівникам слід звернути на стратегічну мету виховання – це формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.
Робота методичного об’єднання класних керівників буде спрямована на формування умінь вчителів плідно працювати з учнями, враховуючи інтереси й запити самих школярів, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплюватиме питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання.
|